Godt nytår - fyldt med musik
Traditionen tro starter vi det nye år med en flot Nytårskoncert med Aalborg Symfoniorkester. Det er en festlig tradition, som vi altid glæder os til.
I 2027 venter der et sprudlende og varieret program, hvor vi skal høre alt fra Strauss og de fejende wienervalse over uddrag fra Roger & Hammersteins Sound of Music og Lloyd Webbers Evita til betagende opera, Louis Armstrong og danske sange.
Konferencier er Annette Heick, som naturligvis også vil indtage solistrollen undervejs. Den deler hun med barytonen Jens Søndergaard, som siden 2020 har været fast medlem af solistensemblet på Det Kongelige Teater. Før det var han i flere år i solistensemblet hos Das Deutsche Nationaltheater i Weimar. Han har desuden en omfattende karriere som koncertsanger og har blandt flere priser vundet Aalborg Operapris.
Som konferencier er Annette Heick helt i sit es og styrer et hvert arrangement med varm situationsfornemmelse og køligt overblik. Hun har medvirket i en lang række musicals, været tv-vært, klummeskribent og meget mere. Annette Heick betegner sig selv som en pop-tøs, hvilket siger mere om hendes lune selvironi end hendes sande virke og væsen. For nok kan hun give den glamourøs gas på scenen med stiletter og korte skørter, men den slags dækker på ingen måde det hele. Man skulle nok hellere kalde hende et renæssancemenneske i showbiz, og nu skal hun stå foran Aalborg Symfoniorkester.
Dirigent: Margaryta Grynyvetska
Solist og konferencier: Annette Heick
Solist: Jens Søndergaard, baryton
Foto Annette Heick,
fotograf Ditte Capion







